De hoogste kwaliteit voor de laagste prijs

Fresh Food Partner van iedereen

Lidl is Fresh Food Partner van de mannen van Deceuninck - Quick-Step. Remco Evenepoel, Julian Alaphilippe, Sam Bennett: die mannen eten allemaal braaf hun vers van Lidl. ‘s Morgens, ‘s middags en ‘s avonds. Zo krijgen ze genoeg vitamientjes, proteïnetjes en andere ientjes binnen. Het resultaat: straffe stoten! Van Frankrijk over het WK tot de Ronde van Vlaanderen. En het goeie nieuws is dit: als dat vers eten goed werkt voor die mannen, werkt dat zeker ook goed voor jou. Ontdek hier dus snel alle gerechten van Marije Jongedijk, de nutritioniste van Deceuninck - Quick-Step. Let wel op: je gaat er al snel straffe stoten van uithalen. 

Wafel van zoete aardappel met spiegelei & avocado

Wafel van zoete aardappel met spiegelei & avocado

 

Zoete aardappels zijn de Alaphilippes van de patatten: nóg beter dan al de rest. Ze bevatten vitamines, vezels, mineralen ... En je kan er dus heerlijke wafels mee maken. Werk je aardappelwafel af met een eitje en een avocado, en voilà: je hebt een heerlijk én compleet gerecht, met veel gezonde vetten die je een verzadigd gevoel geven. Bovendien bevatten avocado’s en zoete aardappel vitamines A en C. Da’s goed voor je ogen (1) en zorgt tegelijk voor een energieboost (2), en voor je het weet ga je straffe stoten uithalen. Al na 198 seconden winnen in Monopoly, bijvoorbeeld. Of na 198 kilometer in de Omloop Het Nieuwsblad.

Ontdek snel het recept > 

Gezonde wentelteefjes met rood fruit & coulis

Gezonde wentelteefjes met rood fruit & coulis

 

Een volle agenda op een lege maag, dat marcheert niet. Gelukkig is er dit stevig ontbijt, ideaal voor een drukke dag. De toast en het fruit zitten boordevol trage koolhydraten en vullen je energievoorraad flink aan (3). Uit de Griekse yoghurt 0% haal je gezonde bouwstoffen, terwijl de blauwe bessen en frambozen boordevol vitamine C en anti-oxidanten zitten. Hierdoor krijg je een energieboost (4) waardoor je straffe stoten gaat uithalen. Zoals Tarzan van boom naar boom slingeren, bijvoorbeeld. Of naar voren slingeren in de sprint.

Ontdek snel het recept >

Pasta ricotta met kip, spinazie en asperges

Pasta ricotta met kip, spinazie en asperges

 

Ricotta is zoals Remco Evenepoel: mager, maar polyvalent. Je kan het gebruiken voor tiramisu, in een slaatje, of als saus voor een pasta met kip en groentjes! Kip zorgt voor eiwitten (5), spinazie voor ijzer (6) en asperges zitten vol vitamine B en kalium (7). Allemaal essentiële voedingsstoffen voor wie sterk wil worden en straffe stoten wil uithalen. Op 1 minuut tijd alle kasseien van je oprit vervangen, bijvoorbeeld. Of in 1 minuut over de kasseien van de Koppenberg razen.

Ontdek snel het recept >

Preirolletjes met gerookte zalm

Preirolletjes met gerookte zalm 

 

Witloofrolletjes, dat kent iedereen. Maar preirolletjes, da’s al een pak creatiever! Dit lichte recept vult wel, maar ligt niet als een blok op je maag. Bovendien zit de gerookte zalm vol gezonde vetten (8). Da’s goed voor je hart en bloedvaten (9), maar ook voor je bovenkamer (10). En dan ga je al snel straffe stoten uithalen. Een vlucht overnemen terwijl de piloot een powernapke doet, bijvoorbeeld. Of een vroege vlucht placeren in de Ronde.

Ontdek snel het recept >

Spinaziesalade met ham, druiven en walnoten

Spinaziesalade met ham, druiven en walnoten

 

Op tijd en stond een gezond slaatje, dat lust iedereen. Zeker zo’n lekker slaatje met ham, druiven en walnoten. De spinazie in deze salade is rijk aan ijzer en nitraten, de druiven aan vitamines en vezels. En vergeet zeker de walnoten niet, want die zitten vol omega 3 en vitamine E. Da’s goed voor je hersenen (11), en daar ga je geweldig straffe stoten van uithalen. 
In één ruk alle Harry Potters uitlezen, bijvoorbeeld. Of in één ruk de Ronde van Vlaanderen uitrijden.

Ontdek snel het recept > 

Wie is Marije Jongedijk?

Marije Jongedijk

Als sportdiëtiste is Marije er steevast van overtuigd dat voeding een grote impact heeft op je prestaties. De juiste voeding kan ertoe bijdragen dat je net dat tikkeltje extra kan presteren. Zo begeleidt ze de renners van Deceuninck – Quick-Step op hun weg naar de top. En dat gezond eten ook echt lekker kan zijn, dat bewijst ze met deze recepten.

(1) Vitamine A draagt bij tot de instandhouding van een normaal gezichtsvermogen.

(2) Vitamine C draagt bij tot een normaal energieleverend metabolisme.

(3) Koolhydraten dragen bij tot het herstel van de normale werking van de spieren (contractie) na zeer intensieve en/of langdurige lichaamsbeweging die tot spiervermoeidheid en depletie van de glycogeenvoorraad in skeletspieren heeft geleid. Het gunstige effect wordt verkregen bij de consumptie van koolhydraten, uit alle bronnen, in een totale inname van 4 g per kg lichaamsgewicht in doses, waarvan de eerste binnen de eerste 4 uur en de laatste niet later dan 6 uur na de zeer intensieve en/of langdurige lichaamsbeweging met spiervermoeidheid en depletie van de glycogeenvoorraad in skeletspieren tot gevolg.

(4) Vitamine C draagt bij tot een normaal energieleverend metabolisme.

(5) Eiwitten dragen bij tot een groei van de spiermassa.

(6) IJzer draagt bij tot een normaal energieleverend metabolisme.

(7) Riboflavine (vitamine B2) draagt bij tot de vermindering van vermoeidheid en moeheid. Kalium draagt bij tot een normale werking van de spieren.

(8) Zalm bevat een bron van eicosapentaeenzuur en docosahexaeenzuur (omega-3-vetzuren) en is rijk aan onverzadigde vetzuren. 

(9) Eicosapentaeenzuur en docosahexaeenzuur dragen bij tot de normale werking van het hart. De vervanging van verzadigde vetten door onverzadigde vetten in de voeding draagt bij tot de instandhouding van normale cholesterolgehalten in het bloed (MUFA en PUFA zijn onverzadigde vetten).

(10) Docosahexaeenzuur draagt bij tot de instandhouding van de normale hersenfunctie.

(11) IJzer draagt bij tot een normale cognitieve functie.
Walnoten bevatten een bron van eicosapentaeenzuur en docosahexaeenzuur (omega-3-vetzuren).
Docosahexaeen-zuur draagt bij tot de instandhouding van de normale hersenfunctie.